Sydney

20 december 2018 - Sydney, Australië

Zondag:

Gisteravond kwamen we aan op Sydney Central Station. Hier hebben we ongeveer een uur rond gelopen omdat we geen idee hadden waar de bushalte was. (treinen reden toevallig vandaag niet natuurlijk). Uiteindelijk zijn we redelijk laat en helemaal doorweekt aangekomen in ons hostel. Nadat we ons spullen hadden uitgepakt op de kamer zijn we nog even gaan eten en daarna vrij gauw gaan slapen

Vandaag zijn we eerst naar de Royal Botanic Garden gelopen, toen we daar aankwamen kwamen we erachter dat het Sydney Opera house en The Harbour Bridge super dichtbij zaten. Hier zijn we dus meteen maar even heen gelopen. Toen we verder liepen richting het centrum kwamen een kerstmarktje tegen dus toen hebben we hier nog even rond gestruind. Het blijft gek trouwens, kerst in de zomer... Nadat we hier klaar waren liepen we verder naar de Observatory Hill park. Hier hebben we wat foto‘s gemaakt van het mooie uitzicht. Uiteindelijk toen we verder liepen kwamen we een heel groot winkelcentrum tegen en hebben we daar even rond gekeken. We zijn niet zo laat op bed gegaan.

Maandag:

Het werd super mooi weer vandaag dus we dachten laten we naar Bondi Beach gaan. Het is een heel bekend strand. In Nederland is hier ook een programma over op tv genaamd Bondi Rescue. Dit hebben we ook even “live” gezien toen er iets mis was met een meisje. Gelijk kwamen er camera’s bij. Anne was helemaal enthousiast over de strandwachters want die herkende ze van tv.  Het weer was ook heel gek op het strand, het was wel heel warm maar super mistig.. Je kon de zijkanten van het strand gewoon niet meer zien. Ondanks dat was het wel een mooie dag om te zonnen. Later zijn we nog even naar het centrum van Bondi geweest en hebben we wat rond gekeken. Uiteindelijk zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Ik was ook echt super erg verband. Heb me toen even goed ingesmeerd en een t-shirt aangedaan om mn schouders te bedekken. Toen zijn we uit eten geweest en daarna zijn we nog even naar de Royal Botanic gardens gelopen. Hier kun je echt super mooi zitten in de avond.

Dinsdag:

Vandaag gingen we naar de Blue Mountains. Hiervoor  moesten we ongeveer 2,5 uur in de trein zitten. We wisten niet precies hoe we vanaf het station naar de Blue Mountains kwamen dus we gingen even naar het toerist information punt. Hier was een wat oudere man die vol passie van alles ging uitleggen over de Blue Mountains.  Zelfs zijn mobiele telefoon kwam er bij om foto’s te laten zien. Oh en grapjes maken kon hij ook. Er zijn namelijk 3 stenen en die worden “The Three Sisters genoemd. Zijn grap luidde als volgt: Als je maar een van de 3 zusters ziet zijn de andere 2 aan het winkelen.. Vooral hij vond  het heel grappig. In ieder geval we hadden duidelijke uitleg over de Blue Mountains en waren toen helemaal klaar om er heen te gaan. Bij de Blue Mountains heb je de  Scienic World, hier heb je de grootste Cable Car van Australië, de steilste trein van de wereld en de hoogste Cable Car van Australië met een glazen vloer. Uiteraard zijn we in alle drie geweest, zelfs Anne met haar hoogtevrees. Dit was echt heel gaaf en het uitzicht was ook super mooi. (Zie foto’s en filmpjes)

Woensdag:

Vandaag zijn we met de trein over de Harbour bridge geweest. Super mooi uitzicht heb je dan vanaf de trein. Je komt dan uit in North Sydney. Hier is een heel oud pretpark genaamd Luna Park. Als je het park in wilt zitten er geen kosten aan verbonden dus we hebben even een rondje gelopen over het park. We hoefden namelijk niet perse in de attracties. Toen we uitgekeken waren zijn we weer terug gegaan met de trein naar de andere kant van Sydney. Hier zijn we nog even het winkelcentrum ingeweest want ik had gympen nodig. Ook hebben we nog een leuke kersthaarband gekocht met rendieroren. Dit alvast voor kerst volgende week aangezien we dan op een surfkamp zitten en we dus geen winkels in de buurt hebben. ‘S savonds waren we net naar de supermarkt geweest om eten te halen toen we er achter kwamen dat je gratis taco’s & wraps kon krijgen in het hostel vandaag. We snapten al niet waarom al die mensen in de hal stonden voor onze deur 😂 Het was wel erg lekker.

Donderdag:

Vandaag word het niet echt mooi weer en alles wat we wilde zien hebben we hier wel gezien. Daarom besloten we om naar de bioscoop te gaan. We zijn naar de film “A star is born“ geweest, een hele mooie film. Ook hebben we onze was vandaag even gedaan, moet ook gebeuren natuurlijk en dan hebben we alles weer schoon voor we naar onze volgende bestemming gaan. Vanavond gaan  we nog even op stap naar de Scary Canary. Veel mensen hadden deze bar aangeraden dus we wilden even een kijkje nemen. Morgenochtend moeten we er op tijd uit dus we maken het niet al te laat. We gaan namelijk naar onze volgende bestemming, Barrington tops. Dit is een national park. We verblijven hier dan ook maar 1 nacht.

1. Anne Hooijer:
    20 december 2018
    Jut & Juul op reis😂👍🏼
  2. Annette:
    20 december 2018
    Goedemorgen dames, ik kom er nu pas bij had me niet goed aangemeld pcwonder dat ik ben😉
    Erg leuk om jullie reis te volgen!