Canberra

15 december 2018 - Canberra, Australië

Vrijdag:

Vandaag hadden we een busrit van 8 uur voor de boeg naar onze volgende bestemming: Canberra. Onze buschauffeur was al helemaal in de kerststemming. Hij had een slinger opgehangen en hij had een prachtige elfjesmuts op waar ik stiekem wel jaloers op was. De bus was verder ook top, genoeg beenruimte, WiFi in de bus en we konden onze telefoons gewoon opladen.

De eerste 2 uur van de busrit gingen prima tot er ineens een alarm afging in de bus. Onze buschauffeur had geen idee wat dit was dus hij bleef voor ongeveer 20 minuten gewoon zo doorrijden en hij keek wat in het rond om te kijken of hij het kon vinden. Het op de weg letten en kijken waar het alarm vandaan kwam was niet zo’n goede combi waardoor we uiteindelijk  ook 2 keer een noodstop moesten maken. Uiteindelijk bleef dat super irritante geluid maar afgaan en zette hij toch de bus aan de kant. Ondertussen had hij ook al contact gezocht met zijn collega’s of zij wisten wat het kon zijn. Hij controleerde van alles maar het bleef maar afgaan, zelfs toen hij de bus uit deed bleef het alarm afgaan. Na ongeveer 10 minuten stopte het alarm eindelijk en konden we onze busrit vervolgen. Wat er nu uiteindelijk aan de hand was.. we hebben geen idee. Anne zei al: We zijn net Jut & Jul met reizen, er gebeurt elke keer wel iets 😂

Rond 18:00 kwamen we aan in Canberra, de hoofdstad van Australië. Deze stad staat vooral bekend om de kunst, politiek en de geschiedenis. Het is een klein stadje, vandaar dat we er maar één nacht blijven.

Oké even weer een update over onze nieuwe kamergenoten hier voor één nacht:

• Een Canadese jongen die erg van politiek en geschiedenis houd en zn mond geen minuut dicht kan houden.
  • Een jongen uit India genaamd Rumi, praat ook best wel veel en is echt super grappig met zn gekke verhalen en gekke geluiden.. en vind Anne een fake Nederlander en noemt haar steeds Princess Anne 😂
  • 4 Engelse jongens die we nog niet echt goed kennen. Ze nodigde ons in ieder geval uit om een biertje te drinken in de bar beneden maar wij moesten de was doen. Zij denken nu dat dat een of andere code is van dat we niet met ze mee wilde.

Of te wel, het is een jongens kamer voor vannacht. 😂

Zaterdag:

Vandaag hebben we gewoon gewandeld in Canberra, de stad bekeken zeg maar. Toen we uitgekeken waren hebben we in het hostel onze spullen gepakt en zijn we naar de bus gelopen om naar onze volgende bestemming te gaan: Sydney.