Barrington Tops (In the middle of nowhere)

21 december 2018 - Nationaal park Barrington Tops, Australië

Vandaag gingen we verder naar onze volgende bestemming: Barrington Tops. Vanaf hier tot Brisbane hebben we geregeld via een organisatie genaamd Stray.  We werden rond 8 uur opgehaald door iemand van Stray met een klein busje. We zijn toen eerst nog een stukje door Sydney gereden waar hij wat dingen over vertelde. Bijvoorbeeld toen ze de Harbour bridge hadden gebouwd wilden ze testen of hij stevig was. Dit deden ze door 69 treinen erop te zetten en te kijken of de brug dat zou houden of niet. Ik vond het wel leuk dat hij onderweg nog wat vertelde.  Onderweg hebben er ook een paar stops gehad voor we naar onze bestemming reden. We hadden eerst een “koffiestop”. Hier zijn we trouwens 2 keer geweest. we hadden namelijk een mevrouw uit India bij ons in de bus zitten de haar telefoon vergat waardoor we dus weer helemaal terug moesten want ja als je hier eenmaal op de snelweg rijd kom je pas naar tientallen kilometers weer een afslag tegen. Daarna gingen we door naar de Hunter Valley waar we een wijnproeverij  hadden (om 12 uur, lekker op tijd) en hierna hadden we nog een “lunchstop“. Na onze laatste stop merkte je dat we echt in een hele andere omgeving kwamen. Heel af en toe kwam je een klein dorpje tegen maar het was vooral gewoon dat je om de zoveel km een boerderijtje tegen kwam. We kregen later ook te horen dat we in Barrington tops geen stroom zouden hebben.. onderweg  kwamen we ook een gebied tegen met allemaal omgewaaide bomen door de storm. Hierdoor waren de kabels geknapt en zitten we dus zonder stroom. Toen we bijna bij onze bestemmingen waren moesten we echt over onverharde smalle wegen om er te komen, echt van die zig zag weggetjes. Hier zagen we ook een hele grote slang op de weg liggen. Het was een black snake volgens onze gids. Hij heeft ons ook verteld dat als je één tegen komt tijdens het lopen je stil moet staan. Je mag absoluut niet bewegen want dan kunnen ze je bijten.. en ja ze kunnen giftig zijn.

Uiteindelijk kwamen we dus bij de  bestemming aan ergens in de middle of nowhere. We hebben dan ook geen buren, naja een paar kilometer verder op maar niet die je kunt zien. Het uitzicht is trouwens wel echt super mooi! De plek waar we slapen is eigenlijk gewoon bij iemand thuis. Hij heeft ook een hond, Oaky. Anne en ik dachten laten we een stukje gaan wandelen, even de plek verkennen en toen liep Oaky met ons mee. Super leuk! Uiteraard moesten we wel goed kijken waar we liepen met al die gekke beesten hier. We zijn niet meer in de stad.. We zagen hier bijvoorbeeld ook een mier ter grote van een pissebed.. zo raar.   Toen we terug kwamen kregen we pizza uit de steenoven.  Savonds hebben we niet zoveel gedaan. Gewoon gepraat met de andere reizigers, spelletjes gespeeld en je kon in de Hottub. Halverwege de avond begon het stroom ook weer te werken dus we konden de kaarjes weer uit doen.

1. Elisabeth:
    21 december 2018
    Leuke foto's en een mooi verslag Inge👍 Zo leuk om iedere x je belevenissen te lezen. Take care daar in the middle of nowhere!