Abel Tasman / Op naar het Noordereiland

1 november 2019 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Maandag: Vandaag reden we door naar het National Park Abel Tasman. Hier hebben we een watertaxi genomen langs de hele kustlijn. Het was een vrij klein bootje die doormiddel van een oude trekker het water ingegooid werd. Heel grappig want die trekkers gingen echt vet ver het water in. Nooit geweten dat ze dat aan konden.  Toevallig was de wind vandaag erg hard waardoor we hele hoge golven hadden. Anne en ik vonden dit juist niet erg want het was daardoor wel een spannen boottocht 😂 We waren ook helemaal nat geworden toen we weer terug kwamen.

‘S avonds zijn we naar de stad Nelson gereden en hier hebben we overnacht.

Dinsdag: Eerst zijn we even de stad Nelson ingegaan. Even wat winkeltjes bekeken en ontbeten. Daarna gelijk maar weer in de camper verder naar Picton. Vanaf hier pakken we de ferry naar Wellington en verlaten we het Zuidereiland. Hopelijk is het op het Noordereiland iets warmer. We mogen wel blij zijn dat het tot nu toe elke dag droog is en de zon schijnt. Hopelijk blijft dat ook zo.

Picton is een heel leuk klein plaatsje aan zee dus was we leuk om hier nog even rond de lopen tot we de boot op konden. De boottocht duurde 3,5 uur. (Best lang) Toen kwamen we in de hoofdstad Wellington had. Het was hier echt super druk. We kwamen dan ook net rond de spits aan. We zijn toen gelijk maar doorgereden naar de camping en hebben ‘s avonds niks meer gedaan.

Woensdag: Vandaag was een dag dat we niet zoveel gedaan hebben. De bedoeling was namelijk om naar Napier te rijden en van Wellington naar Napier is best een stukje rijden. Napier was verder wel een leuk stadje, het staat bekend om de street art.

Donderdag: We zijn vandaag naar een national park gereden waar ze vulkanen hebben, heel leuk om te zien. De vulkanen liggen aan  Lake Taupo. Echt een super groot en mooi meer. Was dus wel een mooie route om naar de vulkanen toe te rijden. Ook hebben ze in het plaatsje Taupo “Worlds coolest Mac Donald’s”. Dit is namelijk een vliegtuig waar je in kunt zitten te eten. Heel grappig om te zien.

Vrijdag: Een mooie manier om lake Taupo te zien is door middel van een boottocht. We hadden voor vandaag “Ernest Kemp” gebokt. Dit is een replica stoomboot uit 1920. Heel tof om mee te varen. Ook hebben ze bij lake Taupo soort rots schilderingen van de Maori’s (oorspronkelijke inwoners van Nieuw-Zeeland). Deze kun je ook alleen maar zien door middel van een boot.

Na de boottocht zijn we nog naar de Huka watervallen gegaan. Hier even wat mooie foto’s gemaakt en toen onze reis weer vervolgd naar Waitomo. Hier hebben we namelijk voor morgenvroeg een activiteit geboekt.

Toen we op de camping aankwamen bleek dat we naast precies dezelfde camper stonden als dat wij hebben. Dus later op de avond toen wij gewoon in onze camper zaten kwam er ineens een jongen onze camper binnen. Bleek dat hij de camper naast ons moest hebben 😂