Byron Bay

1 januari 2019 - Byron Bay, Australië

Zaterdag: Vandaag gingen we Byron Bay een beetje bekijken en hebben wat gewinkeld. ‘S avonds was er ook een markt en later zijn we nog even naar Kelsey haar hostel gegaan om samen wat te drinken. Kelsey is een meid uit Canada die we hebben leren kennen op ons surfkamp en toevallig was zij vlakbij een Byron Bay.

Zondag: Vandaag hebben we niet zo heel veel gedaan. Hebben eigenlijk de hele dag een beetje gezwommen in de zee en liggen zonnen. De golven zijn hier super hoog en sterk dus lang hou je het zwemmen niet vol. Ook zwemmen hier veel Blue bottels in de zee. Dat zijn hele kleine blauwe kwallen die best pijnlijk kunnen zijn als ze je steken. We hoorden ook heel veel mensen erover, gelukkig zijn wij er niet door gestoken. ‘Savonds zijn we nog even naar the Lighthouse van Byron Bay geweest en the most easterly point of the Australian mainland. Het was een hele mooie wandeling langs de kust. Uiteindelijk hebben we bij de lighthouse de zonsondergang gekeken. Dit was heel mooi om te zien.

Maandag: Oudejaarsdag vandaag.. 🥂         Ik heb trouwens helemaal niet het gevoel dat het oud & nieuw is.. Eerst zijn we even naar de bottleshop geweest om wat drankjes te halen voor in de avond. ‘S Middags zijn we weer naar het strand gegaan omdat het zo warm was. Na het strand hebben we nog even een drankje gedaan in de bar. Toen besloten we ons maar gaan klaar te maken voor de avond. Hadden even gedoucht, glitters opgedaan (blijkbaar is dat hier een ding) en ons verder klaargemaakt. We hebben eerst op het dakterras in ons hostel wat drankjes gedaan en toen zijn we de straat op gegaan. Hier stonden allemaal kraampjes en veel podia met live muziek. Heel gezellig. Ook was er een silent disco, dit houd in dat iedereen een koptelefoon op krijgt. Dit ziet er zo grappig uit als je er langs loopt want je ziet dan mensen dansen zonder muziek. Anne en ik besloten dit te gaan doen want dat leek ons heel grappig. Tegen 23:45 zijn we naar het strand gelopen. Het was hier best wel druk en er waren allemaal artiesten op het strand. Toen het 12 uur was geweest en allemaal gelukkig nieuw jaar hadden gewenst zijn we nog weer terug gegaan naar de straat en hebben daar nog wat rond gekeken. We zijn niet echt een bar meer in geweest wat bijna alles was iets van 50 euro entree. Ondanks dat was het wel een hele leuke avond! Ohja, Gelukkig nieuw jaar allemaal!💥

Dinsdag: Eerst hebben we uitgeslapen en toen besloten we om een nieuwjaarsduik te gaan doen aangezien het hier toch 30 graden is. Verder hebben we het deze dag wat rustig aan gedaan. Byron Bay is sowieso niet een hele grote stad en in 2 á 3 dagen heb je alles ook wel al gezien. Voornamelijk dat je dan hier dus ook op het strand gaat liggen en zwemmen. In de avond hebben we nog even een drankje gedaan in een bar. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om onze spullen alvast in te pakken. Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming: Surfers Paradise. Dit is tevens ook mijn een na laatste bestemming alweer. Het gaat zo snel..

1. Annette:
    1 januari 2019
    Voor jullie ook een mooi en liefdevol Nieuwjaar leuk om je verhalen te lezen Inge we bleven zo alles een beetje mee.. Nog heel veel plezier de komende tijd.
  2. Anne Hooijer:
    2 januari 2019