Skydiven in Byron Bay

30 december 2018 - Byron Bay, Australië

Gisteravond kwamen we laat aan in Byron Bay. Dit is echt een super leuk stadje. Het is een beetje hippie/alternatief en heel gezellig.

Vandaag ging ik  iets doen wat ik al heel lang wilde doen namelijk: skydiven. Ondanks ik het al best lang een keer wilde doen was het best een spontane actie om hier te gaan doen. Ik zag het ergens staan en dacht ja ik moet het hier gewoon doen, dit is een veel mooiere plek om te gaan skydiven dan Nederland. Om 11:45 werden we opgehaald met een shuttlebus. We werden toen naar de skydiveplek gebracht. Eerst moest ik nog wat papierwerk onderteken en inchecken. Toen moesten we nog best lang wachten voor ik mocht springen. We waren er dus om 12:00 en ik sprong uiteindelijk om 14:00.

Eerst kregen we een broek aan het het “harnas” en daarna kregen we even wat uitleg over de houdingen die je moet aannemen als je uit het vliegtuig springt, met de landing etc. Toen heeft Anne me nog even succes gewenst. Ze is mijn persoonlijke fotograaf vanaf de grond. Ze was zelfs nog zenuwachtiger als mij terwijl ik degene was die ging springen 😂 Daarna was het tijd om te gaan.. We werden op een hoogte van 15.000 feet gebracht boven de zee en daar moesten we eruit springen. De vrije val duurt ongeveer een minuut en daarna gaat de parachute uit en zweef je voor zo’n 5/7 minuten. Het was echt heel gaaf. Je hebt een super mooi uitzicht en gewoon het gevoel dat je uit zo’n vliegtuig springt. Een super ervaring en ben blij dat ik het hebt gedaan. Anne was daarentegen blij dat ze met twee benen op de grond stond 😂 Ik wilde natuurlijk zo’n gave ervaring vast leggen dus ik had ook een foto en video pakket bijgeboekt. Deze is super goed gelukt. Heel leuk om terug te zien.

1. Anne Hooijer:
    2 januari 2019
    Super gaaf van je!!😁👍🏼 (& dood eng) wel blij toen je weer op de grond kwam 😂