Surfers Paradise

5 januari 2019 - Surfers Paradise, Australië

Woensdag: Vandaag gingen we naar onze volgende bestemming Surfers Paradise. Ondanks het maar 2 uurtjes rijden is zit er een uur tijdsverschil in beide plaatsen. Heel gek.

Onderweg zijn we ook nog bij de “Point Danger Lookout” gestopt. Dit is een hele grote klif met een super mooi uitzicht op de grens van New South Wales en Queensland. Toen we aankwamen in Surfers Paradise werden we vlakbij ons hostel uitgezet. Ons Hostel is echt super mooi. We hebben een zwembad en we kregen een gratis upgrade tijdens de incheck naar een 4 persoonskamer i.p.v. 8 persoons. Super fijn!  Verder hebben we deze dag beetje rondgelopen, even alles bekijken. ‘S avonds zijn we over de markt gelopen langs de boulevard en zijn we naar een 7D film geweest. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord, wel 4D maar niet 7D. Het komt er in ieder geval op neer dat je dus in een stoel zit die beweegt, een 4D bril op hebt en je hebt er nog allerlei andere special effects bij. Super grappig.

Donderdag: Vandaag zijn we naar het museum “Believe it or not” geweest. Hier zie je allemaal mensen die dus iets geks hebben gedaan of hele bijzondere dingen waarvan je dus twijfelt of het wel echt zo is. Wel een heel grappig museum om een keer geweest te zijn. Daarnaast zijn we nog naar de piercingshop geweest want Anne wilde een piercing in haar oor laten zetten. Toen we klaar waren zijn we terug gegaan naar het hostel om even wat te eten. ‘S avonds besloten we om nog een 7D film te gaan kijken. We hadden namelijk een kortingskaart gekregen na de eerste film.

Vrijdag: We hebben er vandaag een zwembad dag van gemaakt. Het was super warm en we hadden het meeste wel gezien in Surfers Paradise. Ook waren we al heel veel op het strand geweest dus we dachten laten we in ons zwembad van het hostel gaan zwemmen. ‘S avonds hadden we een pubcrawl. Dit houd in dat je met een organisatie langs verschillende clubs/bars gaat. We zouden in totaal langs 5 clubs gaan maar we zijn bij de 2e al afgehaakt... We hadden namelijk hele vervelende opdringerige jongens in onze groep waar we niet van af kwamen. Uiteindelijk werden ze zo vervelend dat we maar zeiden dat we naar het toilet gingen en zijn er toen snel vandoor gegaan. Dit was dus één keer en nooit meer...

Zaterdag: Vandaag gingen we in een Seaplane vliegen. We vlogen rond 10 uur naar een eiland genaamd “South Stradbroke”. Hier had de piloot ons afgezet en werden we later in de middag opgehaald. Er was ons verteld dat je hier heel mooi kon wandelen naar de andere kant van het eiland. Dit wouden wij dus ook doen. Het was een wandeling van ongeveer een half uur. We hadden onze slippers aan, maar het zand was zo heet dat de wandeling aanvoelde als een paar uur. Uiteindelijk aan de andere kant van het eiland aangekomen gaat mijn slipper stuk... maarja met blote vloeten op het zand kon ook niet. Gelukkig had Anne een plastic zak mee. We dachten die doen we dan maar om mijn voet. Toen bleek dat mijn voet er te groot voor was dus Anne had zichzelf opgeofferd. Daar liepen we dan.. Ik met een slipper van Anne en een slipper van mezelf en Anne met een slipper en een zak om haar voet. Ik heb hier zo hard om gelachen. Uiteindelijk toen we weer een beetje onder de mensen kwamen dachten we ja die zak ziet er echt te raar uit. Dus toen ben ik met blote voeten het vliegtuig weer in gegaan en naar het hostel gelopen. Wat zullen de voorbijgangers we niet hebben gedacht 😂 Ondanks de toch verbrande voeten uiteindelijk was het wel een super leuk dag. Het vliegen in een Seaplane was echt een hele toffe ervaring. ‘S avonds hebben we onze spullen weer ingepakt. We vertrekken namelijk morgen alweer naar onze laatste bestemming: Brisbane.